Скарбничка вихователя

Кодекс гуманістичного спілкування

  Шановні вихователі й батьки

Похожее изображение

“Кодекс гуманістичного спілкування” містить низку рекомендацій, а рад­ше побажань, яких варто дотримуватися у спілкуванні дорослого з дітьми. Він ґрунтується на визнанні особистості дитини, її самоцінності й неповторності, прийнятті як рівноправного партнера по діяльності. Врахування цих рекомендацій допоможе побудувати спілкування з малюком на гуманній основі, що сприятиме ефективному входженню його у світ людей.

  1. Знайдіть час для спілкування з дитиною.
  2. Любіть дитину! Не за щось конкретне, а за те, що вона — особистість, унікальна у своїх проявах.
  3. Підтримуйте допитливість дітей, їхнє бажання дізнатися щось нове, дозволяйте їм бути корисними, до­помагати вам. Уникайте реакцій типу: «Відійди, ти мені заважаєш», «Обійдуся без твоєї допомоги», «Виростеш —дізнаєшся» «Займися своїми справами» та ін.).
  4. Умійте розмовляти з дитиною — слухати, не перебиваючи, дивитися в очі, намагатися зрозуміти її проблеми.
  5. Уникайте частого вживання заперечень у своєму мовлені— Не варто говорити: «Це не автобус, а тролейбус» «Ні, вона не стара», краще сказати: «Це тролейбус» або просто «Вона нова».
  6. Хваліть дитину. Оцінюйте не саму дитину, а її вчинки. Доцільно будувати свої коментарі таким чином, щоб малюки самі робили висновки про себе та свої здібності. Несхвалення слід виражати так, щоб це було уроком для дитини і не мало шкідливих наслідків для жодної зі сторін. Погрози та покарання часто тільки підштовхують дитину, до непокори та спротиву («робити на зло»).
  7. Не ставте умови (якщо, то).
  8. Не обіцяйте дітям того, що не зможете виконати і не вимагайте таких обіцянок від них, бо відносини варто будувати на довірі. Невиконання обіцяного ставить під сумнів авторитет дорослого.
  9. Чітко формулюйте заборони. Забороняти слід так, щоб дитина чітко знала, що саме не можна і що можна зробити замість цього. Краще, щоб заборона була повною, а не частковою.
  10. Створюйте ситуації емоційної розрядки (танці під веселу музику, релаксація, гра на музичних інструмен­тах, наприклад, на барабані).
  11. Серйозно ставтеся до дитячих проблем і пере­живань. Пам’ятайте: дитина переживає свої проблеми глибоко і сильно, так само, як ви свої «дорослі».
  12. Уникайте критики на адресу дитини, особливо в присутності інших дітей і дорослих. Зауваження варто робити лише віч-на-віч, у формі доброзичливої поради, підкреслюючи, що те, що сталося, можна виправити.
  13. Уникайте порівнянь дитини з іншими дітьми, особливо таких, які принижують гідність малюка. («Ти не вмієш сам вдягатися, а ось Миколка вже сам це ро­бить, і мама йому не допомагає»).
  14. З розумінням ставтеся до можливостей дитини. Не вимагайте від неї неможливого.

            Прагніть своєю любов’ю і довірою викликати любов і довіру дітей.

П`амятка для вихователів закладів дошкільної освіти “Педагогічне спілкування”

Пам’ятка    Постулати формули “Три люблю” В.О. Сухомлинського

пам’ятка