Умови доступності закладу освіти для
навчання осіб з особливими освітніми потребами
Закон України
Про освіту
Стаття 20. Інклюзивне навчання
Психолого-педагогічні послуги — це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
Корекційно-розвиткові послуги (допомога) — це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
Психолого-педагогічний супровід — це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Витяг зі Статуту закладу дошкільної освіти
Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення – люмінесцентних ламп. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне). Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим та морфофункціональним особливостям дітей, враховується специфіка навчально – виховного процесу. Території підтримуються в належному стані. Територія, будівлі, приміщення належно художньо-естетично оформлені. Заклад повністю забезпечений необхідними навчальними площами. Інклюзивне навчання – рівне навчання з доступним середовищем для усіх. Освіта – невід’ємне право людини. Особливе місце в системі вітчизняної освіти займають діти з обмеженими можливостями. Питання забезпечення життєдіяльності дітей цієї категорії визначені в багатьох нормативно-правових актах України. Маючи рівні права на освіту, розвиток, участь у житті суспільства – в реальному житті діти з обмеженими можливостями нерідко позбавлені можливості реалізувати ці права. Основне завдання, що стоїть перед державою і суспільством, відносно таких дітей, – створення умов і надання допомоги в їх соціальній адаптації, підготовці до повноцінного життя в суспільстві. Досвід зарубіжних країн показує, що створення доступних шкіл і сумісне навчання (включене або інклюзивне, інтегроване) сприяє соціальній адаптації дітей з особливими потребами, їх самостійності і незалежності, а найголовніше – змінює громадську думку щодо осіб з інвалідністю, формує відношення до них як до повноцінних людей, учить більш толерантному ставленню, повазі до інших людей. Безумовною перешкодою для навчання є архітектурні бар’єри.
У 2024-2025 навчальному році в Роменському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №6 “Зірочка” відсутні вихованці з особливими освітніми потребами.