Головні завдання цивільного захисту ЗДО № 6 “Зірочка”:
– забезпечення готовності до проведення заходів щодо захисту дітей та працівників ЗДО при будь – яких надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру;
– поліпшення в дошкільному закладі якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки і захисту життя в надзвичайних ситуаціях;
– удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників дошкільної установи із питань захисту і дій в умовах надзвичайних ситуацій;
– пропаганда кращого педагогічного досвіду з проблем виховання і організації заходів щодо попередження і реагування на надзвичайні ситуації.
Нормативно – правові документи
Відповідно до чинного законодавства, в навчальних закладах України цивільний захист – постійна і обов’язкова складова управлінської діяльності керівника. Нормативні документи вимагають від керівника дошкільної установи постійної готовності функціонування об’єкта в умовах надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру, підвищення якості навчання з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.
Директор ЗДО №6 “Зірочка” керується наступними нормативно – правовими актами у сфері цивільного захисту:
1.Наказ про організацію та здійснення заходів цивільного захисту в навчальному закладі.
— завдання та обов’язки керівника навчального закладу та його заступника – Кодекс ЦЗ ст. 20;
— завдання та обов’язки посадової особи з питань ЦЗ – Кодекс ЦЗ п.2 ст.20 ;
— наказ МОН від 21.11.2016 р. №1400 ст.7;
— наказ МВС від 20.04.2017 р. №325 «Типове положенняпро підрозділ з питань ЦЗ суб’єкту господарювання» ст.6;
— побудова системи ЦЗ в закладі – ПКМУ від 09.09.2014 р. №11.
2.План реагування на надзвичайні ситуації інструкція дій персоналу закладу освіти.
— ПКМУ від 09.01.2014 р. №11 ст.28;
— ПКМУ від 26.06.2013 р. №443 ст.5;
— ПКМУ від 09.08.2017 р. №626 «Порядок розроблення планів діяльності ЄДС ЦЗ»;
3.Документація комісії з питань надзвичайних ситуацій навчального закладу.
— ПКМУ від 09.01.2014 р. №11 ст.11;
— Наказ МОН від 21.11.2016 р. №1400 ст.7;
— ПКМУ від 17.06.2015 р. №409 «Типове положення про місцеву комісію ТЕБ та НС»; Кодекс ЦЗ ст.6.
4.Документація евакуаційної комісії закладу (посадової сосби, на яку покладено виконання обов’язків даної комісії).
— Кодекс ЦЗ ст.33;
— ПКМУ від 30.10.2013 р. №841 ст.22;
— Наказ МВС від 10.07.2017 р. №579 «Методика планування заходів евакуації».
5.Документація захисної споруди (за наявності).
— Кодекс ЦЗ ст.32;
— ПКМУ від 10.03.2017 р. №318 «Порядок створення, утримання фонду захисних споруд ЦЗ та ведення його обліку»;
— Наказ МНС від 09.10.2006 р. №635 «Інструкція щодо утримання захисних споруд в мирний час».
6.Документація загальної підготовки працівників.
— Кодекс ЦЗ ст.39-41;
— ПКМУ від 26.06.2013 р. №444;
— ПКМУ від 23.10.2013 р. №819;
— Організаційно-методичні вказівки з підготовки населення області до дій у НС на поточний рік.
7.Документація щодо проведення Дня цивільного захисту або Тижня безпеки дитини (з документами об’єктового тренування).
— Наказ МОН від 21.11.2016 р. №1400 ст.3 п.13;
— Організаційно-методичні вказівки з підготовки населення області до дій у НС на поточний рік.
8.Журнал інструктажу персоналу навчального закладу з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у НС та відомості з перевірки знань з пожежної безпеки.
— Кодекс ЦЗ ст.40 п.4;
— наказ МОН від 15.08.2016 р. №974 «Правила пожежної безпеки в закладах освіти»;
— Наказ МВС від 30.12.2014 р. №1417 «Правила пожежної безпеки в Україні».
Заходи з цивільного захисту
у закладі дошкільної освіти
Згідно зі статтею 3 Конституції України життя і здоров’я людини, честь і гідність, недоторканість і безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення яких держава відповідає перед нею. Безпека людини і навколишнього середовища, їх захищеність від впливу шкідливих техногенних, природних, екологічних і соціальних факторів є неодмінною умовою розвитку суспільства
вважається забезпечення її готовності до дій в умовах загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та в умовах можливих терористичних проявів, організоване переведення системи цивільної оборони з мирного на воєнний стан і стійке управління під час виконання завдань цивільної оборони.
Цивільний захист – це система заходів з підготовки до захисту населення , матеріальних та культурних цінностей на території України від небезпеки, що виникає під час проведення військових дій, природних катаклізмів або внаслідок цих дій .
Заходи з цивільного захисту з працівниками ЗДО:
повторно опрацьований «План евакуації групи при пожежі» та алгоритм дій
Навчальні заходи для дітей:
Робота з батьками:
— бесіди та консультації;
— папки пересувки:«Тривожна валіза»,«Як поводитись при арт-обстрілі», «Склад медичної аптечки», тощо;
— тематичні стенди та плакати;
— виставка «Банк ідей виживання у надзвичайних ситуаціях»
Відповідно до статті 34 Закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» всі категорії населення зобов’язані вивчати основні способи захисту від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, прийоми надання першої медичної допомоги потерпілим, правила користування засобами захисту, а також дотримуватися заходів безпеки.
Сімейний план дій при надзвичайних обставинах
У сім’ї потрібно розробити план дій при надзвичайних обставинах. В усіх членів сім’ї мають бути номери телефонів, адреси електронної пошти, номери пейджерів один одного для термінового зв’язку.
Ці ж номери і адреси мають бути в учителів школи, де вчаться ваші діти, на роботі, у ваших родичів і близьких знайомих тощо.
Необхідно домовитися про те, кому дзвонити в екстреній ситуації. Краще всього вибрати родича, що живе в іншому кінці міста, тому що при теракті або при лиху в районі часто уривається зв’язок, внаслідок чого додзвонитися один до одного неможливо.
Родичеві, що живе в іншому районі, у разі лиха потрібно повідомити, де ви знаходитеся, чи все з вами в порядку.
Він передасть це членам вашої сім’ї. Також необхідно призначити місце зустрічі, де ви зможете зустрітися з членами вашої сім’ї в екстреній ситуації. У разі евакуації, обов’язково візьміть з собою ваш набір предметів першої необхідності та документи.
Поведінка в натовпі
Терористи часто вибирають для атак місця масового скупчення народу. Окрім власне вражаючого чинника терористичного акту, люди гинуть і отримують травми ще і в результаті тисняви, що виникла внаслідок паніки. Тому необхідно пам’ятати наступні правила поведінки в натовпі:
Виберіть найбільш безпечне місце.
Воно має бути якнайдалі від середини натовпу, трибун, сміттєвих контейнерів, ящиків, залишених пакетів і сумок, скляних вітрин, парканів і огорож.
У разі виникнення паніки обов’язково зніміть з себе краватку, шарф.
При тисняві потрібно звільнити руки від усіх предметів, зігнути їх в ліктях, застебнути одяг на усі гудзики.
Не можна хапатися за дерева, стовпи, огорожу.
Потрібно старатися усіма силами утриматися на ногах.
У разі падіння необхідно згорнутися клубком на боці, різко підтягнути ноги, і постаратися піднятися по ходу руху натовпу.
Не привертайте до себе увагу провокуючими висловлюваннями і викрикуванням гасел.
Не наближайтеся до агресивно налаштованих осіб і груп осіб.
Не втручайтеся в сутички, що відбуваються.
Постарайтеся покинути натовп.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
При виникненні паніки намагайтеся зберігати спокій і здатність реально оцінювати ситуацію.
Евакуація
Евакуація — комплекс заходів щодо організованого вивезення (виведення) населення з районів (місць), зон можливого впливу наслідків надзвичайних ситуацій і розміщення його у безпечних районах (місцях) у разі виникнення безпосередньої загрози життю та заподіяння шкоди здоров’ю людей.
Загальна евакуація — комплекс заходів, що здійснюються для всіх категорій населення в окремих регіонах держави. Проводиться шляхом вивезення основної частини населення з міст і небезпечних районів усіма видами наявних транспортних засобів на відповідній адміністративній території та виведення найбільш витривалої його частини пішки.
Повідомлення про евакуацію може надійти не лише у разі виявлення вибухового пристрою і ліквідації наслідків здійсненого терористичного акту, але і при пожежі, стихійному лихові тощо. Отримавши повідомлення від представників влади або правоохоронних органів про початок евакуації, зберігайте спокій і чітко виконуйте їх команди.
Якщо ви знаходитеся в квартирі, виконайте наступні дії:
Візьміть особисті документи, гроші і цінності.
Відключіть електрику, воду і газ.
Надайте допомогу в евакуації літнім і важко хворим людям.
Обов’язково закрийте вхідні двері на замок — це захистить квартиру від можливого проникнення мародерів.
Не допускайте паніки, істерик і поспіху. Приміщення залишайте організовано.
Повертайтеся в покинуте приміщення тільки після дозволу відповідальних осіб. Пам’ятайте, що від узгодженості і чіткості ваших дій залежатиме життя і здоров’я багатьох людей.
Загальні правила безпеки при загрозі терорестичного акту
До терористичного акту неможливо підготуватися заздалегідь, тому слід бути насторожі завжди. Слід проявляти особливу обережність на багатолюдних заходах з тисячами учасників, в популярних розважальних закладах, гіпермаркетах.
Звертайте увагу на підозрілих людей, предмети, на будь-які підозрілі дрібниці. Повідомляйте про усе підозріле співробітникам правоохоронних органів.
У будинку необхідно зміцнити і опечатати входи в підвали і на горища, встановити домофон,
звільнити сходові клітини і коридори від предметів, що їх захаращують.
Треба організувати чергування мешканців вашого будинку, які регулярно обходитимуть будівлю,
спостерігаючи, чи все в порядку, звертаючи особливу увагу на появу незнайомих облич
і автомобілів, розвантаження мішків і ящиків.
Якщо стався вибух, пожежа, землетрус, ніколи не користуйтеся ліфтом.
Намагайтеся не піддаватися паніці, що б не сталося, пам’ятайте, що паніка може спровокувати терористів і прискорити теракт, а також перешкодити владі запобігти злочину або зменшити його наслідки.
До терористичного акту неможливо підготуватися заздалегідь, тому слід бути насторожі завжди. Слід проявляти особливу обережність на багатолюдних заходах з тисячами учасників, в популярних розважальних закладах, гіпермаркетах.
Набір для виживання
У кожній сім’ї необхідно мати готовий і упакований набір предметів першої необхідності. Він може істотно допомогти виживанню у разі екстреної евакуації або забезпечити виживання сім’ї, якщо лихо застигло її у будинку.
Напевно він ніколи не знадобиться вашій сім’ї. Але краще бути готовим до будь-яких несподіванок. Для упаковки речей скористайтеся сумками, що застібаються на «блискавці», краще всього, водонепроникними. Комплект має бути максимально компактним, щоб його легко можна було захопити з собою.
Приблизний набір речей, які можуть забезпечити виживання, щонайменше впродовж 72 годин.
Поради психолога при поведінці в екстремальній ситуації
Інколи буває, що страх перед терористичним насильством, абсолютно не відповідає реальному ризику піддатися нападу. В результаті з’являється постійне почуття тривоги, яке може у відповідний момент перерости в жах, а він проявиться у фізичній слабкості, нерухомості або панічній втечі.
Такий пригнічений стан утруднює пошук виходу з екстремальної ситуації, викликає почуття безнадійності, веде до відмови від активного опору, і навіть від боротьби за власне життя.
Проаналізуйте свою поведінку в екстремальній ситуації. Можливо, вона характеризується однією з наступних ознак :
Дезорганізація поведінки може проявитися в несподіваній втраті раніше набутих навичок, які, здавалося, були доведені до автоматизму. Деякі люди в звичайних умовах проявляють чудеса володіння різними прийомами самооборони, але в екстремальній ситуації раптом, зовсім забувають про них.
Гальмування дій характеризується тим, що екстремальна ситуація може викликати стан ступора (заціпеніння).
Підвищення швидкості виражається в мобілізації усіх ресурсів організму на подолання екстремальної ситуації. При цьому спостерігається чіткість сприйняття і оцінки того, що відбувається, здійснюються адекватні ситуації дії. Ця форма реагування, звичайно ж, найбажаніша, проте вона з’являється, як правило, тільки за наявності певних навичок і спеціальної підготовки.
Щоб діяти адекватно в екстремальній ситуації, постарайтеся по можливості дотримуватися наступного плану дій :
перш, ніж приймати якесь рішення, проаналізуйте ситуацію, в якій ви опинилися;
спробуйте, наскільки це буде можливо, оцінити людину, супротивну вам, звернувши увагу на її фізичні і психічні дані, її настрій і можливі особливості в поведінці;
приведіть себе в стан, який дозволить вам не лише діяти, але і думати;
визначте тактику своєї поведінки залежно від усього обсягу інформації, що надійшла до вас, і поводьтеся відповідно до неї.
Багато хто допускає одну з двох помилок — переоцінює свої можливості, або сильно їх занижує. І те, і інше робить вас потенційною жертвою.
Отже, необхідно уміти розрізняти небезпеки дійсні і уявні, правильно оцінювати людей і контролювати себе. Нарешті. Сумна порада, але психологічно потрібно бути завжди готовим до застосування насильства, що вже саме по собі є ефективним засобом захисту.
Головне правило — зрозуміти, в яку ситуацію ви потрапили, наскільки реальна загроза фізичного насильства, і чи можна її уникнути.
Ваше сприйняття буде, передусім, залежати від того, де вам погрожують. Наприклад, якщо це ваша квартира, пам’ятайте, що той, хто погрожує, набагато гірше орієнтується в обстановці, яка вам добре знайома.
Якщо це приміщення, в якому господарем положення є людина, яка вам загрожує, саме по собі незнання обстановки багато в чому може сковувати ваші дії. Екстремальна ситуація може по-різному сприйматися і на вулиці. У темний час доби будь-яка загроза сприймається серйозніше, ніж вдень.
Важлива оцінка кількості людей, які реально вам загрожують. Характер взаємовідносин між ними може підказати, хто в групі головний, чи уперше ці люди здійснюють напад або вони діють як злагоджена злочинна група. При безпосередньому нападі слід враховувати власні фізичні можливості.
Уникайте миттєво реагувати на напад насильницькими діями, особливо якщо злочинці озброєні.
У такому разі краще не чинити опір, хоча це і не здається гідним виходом з ситуації. Практика показує, що людина, яка зазнала нападу має більше шансів вижити, якщо визнає за злочинцем його перевагу. Перш, ніж що-небудь робити, слід зважити свої реальні можливості і можливі наслідки.
Постарайтеся не допустити паніки. Для цього необхідно змусити себе деякий час зберігати спокій, вільно і глибоко дихати. Якщо паніка виникла на вулиці, і немає інших загрозливих чинників, спокійно поясніть ситуацію і виведіть людей з небезпечного місця
Правила поводження у надзвичайних ситуаціях
1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:
– закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;
– вимкнути світло, закрити вікна та двері;
– зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (коридор, ванна кімната, передпокій);
– інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.
2. У разі загрози чи ведення бойових дій:
– закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками, скетчем) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
– взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;
– відразу залишити приміщення, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;
– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;
– без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
– проявляти крайню обережність; не варто панікувати.
3. Якщо стався вибух:
– уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;
– якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;
– виконати всі інструкції рятувальників.
4. Під час повітряної небезпеки:
– відключити живлення, закрити воду і газ;
– загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
– взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;
– попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;
– дізнатися, де знаходиться найближче місце укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;
– як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.
5. Під час масових заворушень:
– зберігати спокій і розсудливість;
– під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;
– не піддаватися на провокації;
– надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.
6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:
– постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;
– за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або поліції;
– намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;
– якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;
– не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;
– виконувати вимоги злочинців, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;
– уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем;
– нічого не просити;
– якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;
– уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;
– спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;
– при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;
– під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.
7. При проведенні евакуації цивільного населення з небезпечної зони:
– взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;
– за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;
– дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, дата народження, домашня адреса, а також прізвище матері та батька та їх контактні телефони;
– переміщатися за вказаною адресою.
– у разі необхідності звернутися за допомогою до поліції чи спеціальних служб та медичних працівників.
Правила поводження з вибухонебезпечними предметами
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.
1. До вибухонебезпечних предметів належать:
• вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
• боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:
– бойові частки ракет;
– авіаційні бомби;
– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
– ручні гранати;
– стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
• піротехнічні засоби:
– патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
– вибухові пакети;
– петарди;
• ракети (освітлювальні, сигнальні);
– гранати;
– димові шашки.
• саморобні вибухові пристрої – пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
– саморобні міни-пастки;
– міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:
– наближатися до предмета;
– пересувати його або брати до рук;
– розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
– розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
– приносити предмет додому, у заклад освіти.
2. Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!
Під час прогулянок необхідно ретельно дивитись під ноги та навколо себе, особливо у парку, лісі, біля водойм тощо.
Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.
Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робі!
Злочинці зазвичай поміщають вибуховонебезпечні предмети у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях.
Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.
Тому бездоглядні предмети на території або в приміщенні закладу освіти, в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм.
3. Слід звертати увагу на:
– припарковані біля будівель дитячих садків автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;
– наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
– звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
– наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
– наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.
У разі знаходження підозрілого предмета на території закладу дошкільної освіти, потрібно негайно повідомити про знахідку керівника закладу, працівників поліції чи службу з надзвичайних ситуацій!
4. У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:
1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
2. Не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмета.
4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.
У випадку, коли в закладі освіти знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:
– одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);
– під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;
– тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.
5. Якщо заклад дошкільної освіти опинився поблизу епіцентру вибуху:
– обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів й т. д. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки – користуйтеся ліхтариком;
– негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;
– з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
– перевірте, чи потребують допомоги інші діти й працівники закладу.
Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.
Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух.
Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.
6. Звертаємо увагу, що:
– не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
– виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника поліції та не можна торкатися знахідки;
– не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т. п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.
7. Алгоритм дій у надзвичайній ситуації (далі – НС)
1. Визначити, який тип небезпеки: захоплення будівлі, обстріл, повітряна атака, пожежа, повінь, хімічна чи біологічна атака.
2. Чи безпечно у приміщенні? Аварійне блокування, укриття у приміщенні, евакуація за межі.
3. Обрати план реагування в залежності від умов надзвичайної ситуації та визначити команду реагування.
3.1.Зазанчити необхідну інформацію:
– контакти екстрених служб для оповіщення;
– відповідальний за інформування персоналу про НС;
-спосіб сповіщення персоналу про НС;
– відповідальний за інформування екстрених служб;
– способи сповіщення екстрених служб;
– способи сповіщення екстрених служб у випадку зникнення зв’язку;
– відповідальний за сповіщення батьків або законних представників дітей;
– способи сповіщення батьків або законних представників дітей;
– способи отримання інформації щодо перебігу НС від офіційних джерел під час перебування в укритті;
– способи комунікації між колективом та адміністрацією закладу освіти під час НС;
– відповідальний за реалізацію плану дій у випадку НС у групі;
– відповідальний за тривожну валізу;
– відповідальний за облік та взаємодію з дітьми.
4. визначити план дій вихователя у випадку: евакуації за межі закладу, аварійного блокування, укриття у приміщенні закладу освіти.
5. залишити небезпечне місце відповідно до мапи евакуації вікових груп.
8. Телефони рятувальних та аварійних служб:
112 — Єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги (диспетчер викличе бригаду потрібної служби)
101 — Пожежно-рятувальна служба
102 — Поліція
103 — Швидка медична допомога
104 — Аварійна служба газової мережі
0 800 501 482 — телефон довіри СБУ.
Будьте пильними! Бережіть себе!
Посилання на:
ДОВІДНИК «У РАЗІ НАДЗВИЧАЙНОЇ СИТУАЦІЇ АБО ВІЙНИ»
У РАЗІ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ АБО ВІЙНИ
ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО МОЖЛИВИХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
Мультфільм “Дивні знахідки – в чому небезпека?”
Мінна безпека
МІННА БЕЗПЕКА: ПРАВИЛА МАЄ ЗНАТИ КОЖЕН!
КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
1. Торкатися знайденого предмета, пересувати його або робити з ним будь-які інші дії, особливо намагатися розібрати або знешкодити його.
2. Проводити будь-які роботи біля знайденого предмета, особливо ті, які можуть викликати навіть незначне коливання ґрунту.
3. Палити, користуватися запальничками, а також іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати.
4. Користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
5. Заливати предмет рідинами, засипати ґрунтом, намагатися чимось накрити або здійснювати інші дії на нього: звукові, світлові, теплові, механічні та ін.
6. Допускати скупчення людей безпосередньо поруч зі знайденим предметом.
ЩО РОБИТИ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?
1. Зупиніться, нічого не чіпайте. Зберігайте спокій, уникайте паніки. Запам’ятайте місце виявлення предмета.
2. Попередьте про виявлений предмет осіб, які поруч.
3. Якщо ви або люди навколо виконують якісь роботи – негайно припиніть їх.
4. Відійдіть самі і відведіть людей поруч якнайдалі (не менше 100 м) від знайденого предмета. Водночас відходити необхідно тим самим маршрутом (бажано слід у слід), яким ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися необхідно колоною по одному й так само, слід у слід.
5. Повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи і спеціальні служби за телефонами 101 зі 102 (повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета).
6. По можливості до прибуття правоохоронних органів або спеціальних служб вживіть заходів щодо недопущення до небезпечної зони сторонніх людей.
Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи або спеціальні служби.
Казочка для дітей раннього віку “Небезпечні предмети в руках дитини”