
Роменський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 6 «Зірочка»
НАКАЗ
05.09.2025 № 44-ОД
Про створення безпечного, здорового та
інклюзивного освітнього середовища
Керуючись Законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», листів МОН №1/8820-23 від 20.06.23 року «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів», від 14.02.2019 № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти», від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», від 28.08.2025 1/17853-25 «Щодо організації дошкільної освіти дітей у 2025/2026 навчальному році», створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, з метою забезпечення конституційних прав учасників освітнього процесу, запобігання проявів жорстокого ставлення до дітей, приниження їх честі і гідності,
НАКАЗУЮ:
7.1. З 05.09.2025 року ввести в дію Журнал звернень про випадки булінгу в закладі дошкільної освіти.
7.2. Організувати просвітницьку роботу з учасниками освітнього процесу щодо запобігання жорстокому поводженню з дітьми.
7.3. Розмістити на сайті закладу наступну інформацію: – правила поведінки здобувачів освіти в закладі; – план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу(цькуванню) в закладі; – порядок подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі від дітей, їх батьків, законних представників, інших осіб; – порядок реагування на доведені випадки боулінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу; – корисні посилання для батьків, педагогічних працівників щодо протидії булінгу.
9.1. Дотримуватись порядку подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі від дітей, їх батьків, законних представників, інших осіб, порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу.
9.2. Після отримання повідомлення про факт булінгу невідкладно реагувати шляхом проведення внутрішнього розслідування, індивідуальної роботи з учасниками булінгу тощо.
10.1. Організувати проведення соціального опитування з метою виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми, булінгу.
10.2. Розробити індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу здобувачів дошкільної освіти «групи ризику» (за потребою).
10.3. Здійснювати психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які формують у здобувачів дошкільної освіти схильність до агресивної поведінки та жорстокості; своєчасне виявлення здобувачів дошкільної освіти, схильних до агресивної поведінки, методом педагогічної і психологічної діагностики.
10.4. Сформувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату, оволодіння здобувачами дошкільної освіти навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.
10.5. Надавати психологічну підтримку усім учасникам освітнього процесу, особливо внутрішньо переміщеним особам та сім’ям військовослужбовців і сил територіальної оборони.
11.1. Забезпечити виконання Плану заходів щодо запобігання та протидії булінгу.
11.2. Не допускати випадків фізичного та психологічного насильства, образ, недбалого й жорстокого поводження з дітьми.
11.3. Формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного. 11.4. Уникати проявів жорстокого ставлення до вихованців, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного та/або психологічного).
11.5. Невідкладно поінформувати адміністрацію закладу про виявлений факт булінгу по відношенню до здобувачів дошкільної освіти.
11.6. Дотримуватись алгоритму дій у разі виявлення випадків насильства над дитиною. 11.7. У разі сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення працівник закладу зобов’язаний діяти відповідно алгоритму дій затверджених наказом.
Директор ЗДО № 6 «Зірочка» ____________ Ольга КОРЖ
до наказу №44-ОД
від 05.09.2025р.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо створення безпечного освітнього середовища
та протидії булінгу (мобінгу), насильству
(з урахуванням Постанови КМУ № 658 від 04.06.2025 та умов воєнного стану)
|
№ |
Заходи |
Терміни виконання |
Відповідальні |
Форма подання результату |
|
1. |
Організаційно-нормативний блок |
|||
|
1.1 |
Видати наказ про організацію роботи із запобігання насильству/булінгу та затвердити Комплексний план і Програму унеможливленим насильства (відповідно до Постанови № 658) |
серпень- вересень 2025 |
Директор ЗДО Корж О.О.. |
наказ |
|
1.2 |
Затвердити/оновити локальні акти: Положення про запобігання та реагування на насильство/булінг; Порядок розгляду звернень; Порядок взаємодії із ССД/НПУ; Політика конфіденційності та захисту персональних даних учасників проваджень |
серпень- вересень 2025 |
Директор Корж О.О. вихователь- методист Яковлєва В.Г. |
пакет документів, реєстр |
|
1.3 |
Призначити уповноважену(их) особу(осіб) та створити Комісію, з розгляду випадків булінгу; визначити канали повідомлень (у т.ч. анонімні онлайн- форми/скриньки) |
вересень 2025 |
Директор Корж О.О.. |
наказ, контакти на стенді/сайті |
|
1.4 |
Оновити розділ «Безпечне середовище» на сайті: політики, алгоритми, телефони довіри, порядок подання звернень, матеріали для батьків |
вересень 2025; оновлення щомісячно |
Відповідальна за сайт Боброва Т.І. уповноважена особа Яковлєва В.Г. |
посилання/скрі ни оновлень |
|
1.5 |
Актуалізувати схеми евакуації до укриття, пам’ятки для батьків і персоналу; перевірити готовність укриття (вода, аптечка, дитячі набори, ігри) |
вересень- жовтень 2025 |
відповідальна з ЦЗ/ОП Яковлєва В.Г., завгосп Соколенко Л.А. |
акти готовності, фотозвіт |
|
1.6 |
Стартові інструктажі для всіх працівників: алгоритми реагування, недискримінація, мобінг (ст. 158 КЗпП), захист ПД, комунікація без травматизації |
вересень- жовтень 2025 |
уповноважена, особа Яковлєва В.Г., відповідальна з ОП/ЦЗ |
протоколи, списки- ознайомлення |
|
2. |
Діагностично-профілактичний блок |
|||
|
2.1 |
Стартове опитування/скринінг психологічного комфорту (персонал, батьки; для дітей – через педспостереження/ігрові методики) |
вересень- жовтень 2025 |
психолог, вихователь- методист Яковлєва В.Г. |
узагальнена довідка |
|
2.2 |
Формування та супровід банку даних дітей груп підтримки (ВПО, СОП, «група ризику»); індивідуальні плани допомоги |
постійно |
психолог, вихователі |
ІПС, журнали спостережень |
|
2.3 |
Профілактичні заняття для дітей: «Правила дружби», «Емоції і кордони», «Стоп кібербулінг», «Безпечна комунікація» |
протягом року (1-2 рази/міс. у вікових групах) |
вихователі, психолог |
конспекти, фото/відео |
|
2.4 |
«Проведення днів безпеки життєдіяльності ДИТИНИ» . 3 об’єктовими тренуваннями евакуації (маршрут до укриття, дії під час тривоги) |
Протягом 2026 року |
комісія з ЦЗ, уповноважена особа Яковлєва В.Г., вихователі |
наказ, акти, фотозвіт |
|
2.5 |
Щоквартальний моніторинг звернень/інцидентів, причин і заходів реагування |
листопад 2025; лютий 2026; травень 2026 |
уповноважена особа Захарчишина Н.М. |
зведений звіт, пропозиції |
|
3. |
Робота з працівниками |
|||
|
3.1 |
Тематичні тренінги: раннє розпізнавання насильства; розмова з дитиною без вторинної травматизації; документування випадків |
жовтень 2025; лютий 2026 |
психолог, уповноважена особа Яковлєва В.Г. |
програма, сертифікати |
|
3.2 |
Супервізійні/методичні зустрічі (складні випадки, відновні практики/мед і ація) |
щоквартально |
вихователь- методист Яковлєва В.Г., психолог |
журнали супервізій |
|
3.3 |
Перевірка дотримання захисту персональних даних у провадженнях (обмежений доступ, знеособлення, строки зберігання) |
листопад 2025; квітень 2026 |
уповноважена особа Яковлєва В.Г. |
акти перевірки |
|
4. |
Робота з дітьми |
|||
|
4.1 |
Ранкові кола/ігрові вправи на розвиток емпатії, самоконтролю, взаємоповаги |
щотижня |
вихователі |
фрагменти планів, фото |
|
4.2 |
Тематичні тижні: «Толерантність», «Твої права та обов’язки», «Безпечний інтернет» |
листопад 2025; лютий 2026; травень 2026 |
вихователі, психолог |
плани, підбірки матеріалів |
|
4.3 |
Виставки дитячих робіт «Мій садочок – територія дружби», «Моя родина» |
листопад 2025; травень 2026 |
вихователі, батьки |
експозиції, фотозвіти |
|
5. |
Робота |
з батьками |
||
|
|
|
|
|
|
|
5.1 |
Вебінари/зустрічі: «Як підтримати дитину», «Як реагувати на булінг», «Цифрова гігієна вдома» |
жовтень 2025; січень 2026; квітень 2026 |
психолог, уповноважена особа |
презентації, листки-інфо |
|
5.2 |
Пам’ятки/буклети (гарячі лінії, алгоритм звернення, поради щодо емоцій) |
щосеместров 0 |
уповноважена особа |
макети, роздача |
|
5.3 |
Співтворення «Коду дружби» групи (правила взаємоповаги) |
жовтень- листопад 2025 |
вихователі, батьківські ради груп |
стенд, фото |
|
6. |
Комунікації, партнерство, ві |
дкритіеть |
||
|
6.1 |
Регулярне оновлення сайту: політики, статистика (без ПД), результати опитувань, корисні ресурси |
щомісяця – |
відповідальна за сайт Боброва Т.І., уповноважена особа Яковлєва В.Г. |
посилання/скрі ни |
|
6.2 |
Взаємодія з ССД, ювенальною превенцією, ЦСССДМ (консультації, маршрути перенаправления) |
протягом року |
директор Корж О.О. уповноважена особа Яковлєва В.Г. |
угоди/протокол и взаємодії |
|
7. |
Реагування та кейс-менеджмент |
|||
|
7.1 |
Ведення журналу повідомлень і рішень Комісії; строки первинного реагування < 3 роб. дні; персональні «плани безпеки» |
постійно |
уповноважена особа, Комісія |
журнал, рішення, плани |
|
7.2 |
Негайне повідомлення компетентних органів у випадках загроз; фіксація й зберігання доказів |
за потреби |
уповноважена особа Яковлєва В.Г. |
реєстр повідомлень |
|
7.3 |
Індивідуальна/групова робота з усіма учасниками інциденту; відновні практики (за згодою) |
за потреби |
психолог, вихователі |
протоколи супроводу |
|
8. |
Моніторинг і підсумки |
|||
|
8.1 |
Проміжні звіти на нараді при керівнику (стан виконання Плану, показники) |
листопад 2025; лютий 2026 |
уповноважена особа Яковлєва В.Г., психолог |
протоколи, довідки |
|
8.2 |
Підсумковий звіт і проект управлінських рішень (корекція плану на наступний рік) * |
травень 2026 |
уповноважена особа Яковлєв В.Г., директор Корж О.О.. |
довідка, наказ, протокол педради |
Додаток 2 до наказу №44-ОД від 05.09.2025р.
Постійно діюча комісія
з виявлення фактів булінгу та реагування на них:
Уповноважена особа – вихователь-методист Валентина ЯКОВЛЄВА
Члени комісії:
Додаток 6 до наказу №44-ОД від 05.09.2025р.
Алгоритм дій працівника
закладу дошкільної освіти в разі виявлення випадку
насильства над дитиною
Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до поліції.
Додаток 4 до наказу №44-ОД від 05.09.2025 р.
Порядок роботи комісії реагування
на доведені випадки булінгу (цькування)
в Роменському ЗДО №6 (ясла-садок) «Зірочка» та відповідальність осіб,
причетних до булінгу (цькування)
збір інформації щодо обставин випадку булінгу;
розгляд та аналіз зібраних матеріалів;
у разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать: оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин; визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу; моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу, заходів виховного впливу та корегування; надання рекомендацій для педагогічних працівників ЗДО, надання рекомендацій для педагогічних працівників закладу щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками; надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:
ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;
ставити питання по суті розгляду;
подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.