Результати моніторингу якості освіти

 

 

Результати моніторингу якості освіти

довідка моніторинг травень 2025

 

 

 

 

Група молодшого дошкільного віку «Бджілка», 16 дітей,  вересень, 2024

Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість

дітей

Що становить, %

Особистість дитини

5

31

7

44

4

25

Дитина в соціумі

8

50

4

25

4

25

Дитина у природному довкіллі

4

25

5

31

3

19

4

25

Дитина у світі мистецтва

9

56

3

19

4

25

Гра дитини

5

31

5

31

4

25

2

13

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

4

25

5

31

3

19

4

25

Мовлення дитини

5

31

5

31

3

19

3

19

 

 

Результати моніторингу якості освіти

Група середнього дошкільного віку  «Чомусики», 9  дітей¸ вересень  2024

 Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

4

45

3

33

2

22

Дитина в соціумі

2

22

5

56

1

11

1

11

Дитина у природному довкіллі

1

11

2

22

4

45

2

22

Дитина у світі мистецтва

1

11

2

33

4

45

1

11

Гра дитини

6

67

3

33

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

2

22

4

45

3

33

Мовлення дитини

3

33

5

56

1

11

 

Результати моніторингу якості освіти

Група дітей старшого дошкільного віку «Веселка», 13 дітей,  вересень  2024

 Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

5

38

3

24

5

38

Дитина в соціумі

6

46

3

24

4

30

Дитина у природному довкіллі

7

54

6

46

Дитина у світі мистецтва

4

31

4

31

5

38

Гра дитини

3

23

7

54

3

23

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

7

54

6

46

Мовлення дитини

7

54

6

46

 

 

 

 

 

Результати моніторингу якості освіти

Діти старшого дошкільного віку 6-й рік життя логопедична група «Сонечко»,  9 дітей,  вересень  2024

 Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

4

44,5

4

44,5

1

11

Дитина в соціумі

6

67

2

22

1

11

Дитина у природному довкіллі

6

67

2

22

1

11

Дитина у світі мистецтва

4

44,5

4

44,5

1

11

Гра дитини

3

33

5

56

1

11

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

2

22

6

67

1

11

Мовлення дитини

1

11

7

78

1

11

 

                                                                                                 

ЗВЕДЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВОГО ОБСТЕЖЕННЯ ДІТЕЙ

за вересень 2024 року

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ

РІВЕНЬ

 

РЕЗУЛЬТАТИ НАВЕДЕНІ У ВІДСОТКАХ

Середній показник по ЗДО

 

 

 

«Калинка»

2 р.ж.

«Ромашка»

3 р.ж.

6 дітей

«Бджілка»

4 р.ж.»

16 дітей

«Чомусики»

5 р.ж.

9 дітей

«Сонечко»

6 р.ж.

9 дітей

«Веселка»

6 р.ж

13 дітей.

53 дитини

Особистість дитини

Високий

31

38

14

 

Достатній

100

44

45

44,5

24

52

 

Середній

 

25

33

44,5

38

28

 

Початковий

 

22

11

1

6

 

Дитина в соціумі

Високий

 

50

22

46

24

 

 

Достатній

 

50

25

56

67

24

44

 

 

Середній

 

50

25

11

22

30

28

 

 

Початковий

 

11

11

4

 

Дитина у природному довкіллі

Високий

 

25

11

7

 

 

Достатній

 

31

22

67

 

54

35

 

 

Середній

 

50

19

45

22

46

36

 

 

Початковий

 

50

25

22

11

22

 

Дитина у світі мистецтва

Високий

 

56

11

31

20

 

 

Достатній

 

50

19

33

44,5

31

35

 

 

Середній

 

25

45

44,5

38

30

 

 

Початковий

 

50

11

11

15

 

Гра дитини

Високий

 

31

23

11

 

 

Достатній

 

31

67

33

54

37

 

 

Середній

 

100

25

33

56

23

47

 

 

Початковий

 

13

11

5

 

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Високий

 

25

5

 

 

Достатній

 

31

22

22

54

26

 

 

Середній

 

50

19

45

67

46

45

 

 

Початковий

 

50

25

33

11

24

 

Мовлення дитини

Високий

 

31

6

 

 

Достатній

 

31

33

11

54

26

 

 

Середній

 

100

19

56

78

46

60

 

 

Початковий

 

19

11

11

8

 

 

План проведення моніторингу якості дошкільної освіти

в Роменському закладі дошкільної освіти (ясла – садку) №6 «Зірочка»

на 2024 – 2025 навчальний рік

 

№ з/р           

Зміст роботи

Термін проведення  

Відповідальний

1

Опрацювати нормативно – правову базу щодо організації та здійснення моніторингу             

 

До 25.09.2024

Директор Вихователь – методист

2

Видати наказ про проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти  у ЗДО

Вересень

Квітень

Директор

3

Розробити Критерії, що відповідають кожному з видів компетенцій, яких діти набувають у межах освітніх ліній

До 25.09.2024

Вихователь – методист

4

Вихователь – методист

6          Підготувати діагностичний інструментарій та визначити основні методи педагогічного оцінювання рівня розвитку дитини

До 25.09.2024

Вихователі старших груп

 

5

Провести педагогічну діагностику рівня розвитку старших дошкільників за всіма освітніми лініями (у відповідності до визначених критеріїв)

20.09.2024– 30.10.2024

25.03.2025– 03.05.2025

 

Вихователі старших груп

 

6

Визначити кінцевий показник рівня виконання програми та БКДО у старших групах       

До 01.11.2024

До 10.05.2025

 

 

7

Розробити рекомендації методичного, психологічного характеру для педагогічних працівників щодо покращення результатів якості дошкільної освіти відповідно до результатів моніторингу             

Грудень 2024

Вихователь – методист

Практичний психолог

 

8

Розробити індивідуальні освітні маршрути для дітей, які мають показники нижче середнього та низькі згідно результатів моніторингу 

Грудень2024

Травень 2025

Вихователі старших груп

 

9

Скласти аналітичний звіт за результатами моніторингу та виступити на педагогічній раді    

 

 

28.11.2024

28.05.2024

 

Вихователь-методист

10

Видати наказ за результатами проведення моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти у ЗДО    

Жовтень, 2024

Травень 2025

 

Директор ЗДО

 

Довідка

«Підсумки моніторингу навчальних можливостей здобувачів освіти в Роменському закладі дошкільної освіти ясла-садку №6 «Зірочка»

(вересень 2024 р.)

З метою створення ефективної системи управління та комплексної оцінки якості освітнього рівня розвитку дітей у 2024/2025 навчальному році, у вересні 2024 року було здійснене первинне моніторингове обстеження дітей (Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти: методичний посібник / упорядник : Н.М. Шаповал, В.О. Левченко, Г.М. Остапюк та ін.. – 3-тє видання, зі змінами. – Тернопіль:Мандрівець, 2021. -184 с.)

Ним було охоплено 58 % вихованців. Зведена таблиця результатів визначення рівня засвоєння дітей за освітніми напрямами у межах Базового компонента дошкільної освіти висвітлена у Додатку 1.

У додатку 2 розкрито рівень засвоєння знань дітьми за кожним напрямом БКДО по кожній віковій групі.

На початку 2024/205 навчального року (вересень) вихователями кожної вікової

групи проведено моніторинг рівня сформованості навчальних можливостей та компетенції

дошкільників відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг та за

критеріями карт спостережень оцінки результативності освітнього процесу за 7-ма освітніми лініями складових Базового компонента.

 Основним документом, який регламентує проведення моніторингу в дошкільній галузі, є

наказ Міністерства освіти і науки України від 11.04.2008 р. № 309 «Про проведення

моніторингу стану дошкільної освіти».

Нормативно – правові документи:

  1. Закон України «Про дошкільну освіту»
  2. Указ Президента України від 04.7.2005р. № 1013 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти і Україні».
  3. Указ Президента України від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні».
  4. Постанова Кабінету Міністрів від 14.12.2-11 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти».
  5. Наказ МОН України від 03.11.2014 № 1255 «Про утворення робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування.
  6. Наказ МОН України від 17.06.2013 №772 «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів».
  7. Додаток 1 до наказу МОН №772 від 17.06.2013 «Орієнтовні критерії оцінювання діяльності дошкільних навчальних закладів» 

 

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента

дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ЗДО “Зірочка ”.

Моніторингове дослідження розвитку навчальних можливостей дітей було проведено у

всіх вікових групах закладу дошкільної освіти на виконання Базового компоненту

дошкільної освіти.

Поставленні завдання моніторингового дослідження дозволили:

  1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та

отримати об’єктивну інформацію про рівень сформованості життєвої компетентності

дошкільників.

  1. Дослідити рівень навчальних можливостей дошкільників відповідно до Базового

компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»

  1. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів

покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

У всіх групах дошкільного віку моніторинг був проведений за методичним

посібником для педагогів дошкільних навчальних закладів «Моніторинг навчальних

досягнень дітей згідно Базовим компонентом дошкільної освіти» та фіксувався у картках

результатів моніторингу сформованості основних компетенцій.

Результати моніторингового обстеження кожної дитини було внесено у зведені картку

результатів моніторингу сформованості основних компетенцій відповідної вікової групи.

Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.

Вихователь-методист, Яковлєва В.Г., аналізувала та узагальнювала дані педагогічного вивчення на основі результатів моніторингу, на педагогічних оперативках були проаналізовані результати та за динамікою змін у розвитку дошкільників були визначені

необхідні методи надання їм допомоги за кожною освітньою лінією Базового компонента дошкільної освіти, внесені корективи в освітній процес, як індивідуально для кожної дитини, так і всієї групи в цілому.

Моніторингом було охоплено 53 здобувачів освіти (54 %) ; з них дітей раннього віку всього 6 ( 27%).).

Середній показник розвитку навчальних можливостей дітей раннього віку групи «Ромашка» ( вихователі Анна Дзюба, Наталія Голубкова) : 30 % дітей мають середній

рівень навчальних можливостей, 70 % початковий рівень. Такий показник зумовлений

адаптацією дітей раннього віку та низький рівень мовленнєвої та соціальної

компетентностей.

  Моніторингом було охоплено 16 (64%) дітей молодшого дошкільного віку групи «Бджілка” (всього – 25 дітей), вихователі Юлія Лукаш та Ірина Косенко.

Аналіз розвитку дітей молодшої групи показав- 30% = достатній рівень. 25 % дітей мають середній рівень навчальних можливостей, 11 % початковий рівень).

Найкраще дітям вдається освітній напрям «Особистість дитини»,  «Дитина у світі мистецтва» «Дитина в соціумі», Дитина у природному довкіллі», є труднощі у засвоєнні програмового матеріалу  з освітніх ліній  «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

    Моніторингом було охоплено 9 (47%) дітей середнього віку, (група «Чомусики» –

19 дітей, вихователі Кримець Л.П., Король Ю.С..) найкращих результатів діти досягли у напрямі «Дитина у соціумі» та «Дитина у природному довкіллі», особливої уваги потребує напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Мовлення дитини».

 Аналіз показав що середній % навчальних можливостей дітей : 8 %- достатній

рівень, 77% середній рівень та 15%- початковий рівень. Діти з початковим рівнем це діти у яких недостатньо сформована мовленнєва діяльність .

   Моніторингом було охоплено 59% дітей старшого дошкільного віку (група  «Веселка»– 22 дітей, вихователі Стромиленко Т.П., Каплун М.В.).

Аналіз показав, що 32% мають достатній рівень навчальних можливостей розвитку відповідно до віку, 68%– середній рівень розвитку. Дітей початкового рівня немає.

Найкращі показники виявлені з освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва», «»Дитина в соціумі» та «Особистість дитини». Найбільше труднощів викликав напрям «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

Моніторингом було охоплено 9 (90%) дітей логопедичної групи (група «Сонечко» –

10 дітей). Аналіз розвитку показав, що 33 % дітей мають достатній рівень навчальних

можливостей розвитку відповідно до віку, 56% – середній рівень розвитку, 11%- початковий рівень. Діти з початковим рівнем – це діти у яких не розвинене в достатній мірі мовлення та відсутня комунікація.

З даних моніторингових досліджень ми спостерігаємо, що дошкільнята мають

середній рівень знань та початковий, крім дітей старшої групи. Початковий рівень дітей груп раннього віку означає те, що діти цих груп на початку навчального року адаптуються до дошкільного закладу і можуть та виконують деякі дії та завдання самостійно, але здебільшого, потребують допомогу вихователя, батьків.

Виходячи з вищезазначеного, рекомендується:

  1. Усім педагогічним працівникам:

1.1. Працювати над реалізацією завдань програми  розвитку дитини дошкільного віку « Я у Світі»» на виконання завдань Базового компонента дошкільної освіти.

1.2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної

активності дітей.

1.3.Забезпечити батьківські інформаційні стенди необхідною. консультативнопросвітницькою інформацією

1.4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботиз  дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення.

  1. Вихователям дошкільних груп:

2.1. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення

рівня відповідних компетентностей.

2.2. Провести роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування

дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку

пізнавальної сфери, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку.

  1. Музичному керівникові Каплун М.В. планувати та проводити індивідуальну роботу

з дітьми, які потребують корекції, спрямованої на розвиток чуття ритму, слухового

сприймання, координації рухів.

  1. Інструктору з фізичної культури Бобровій Т.І. активізувати роботу з фізичного

виховання з дітьми, які потребують додаткової уваги.

Вихователь-методист: Валентина Яковлєва

 

 

МОНІТОРИНГ  ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ    №6 «ЗІРОЧКА» РОМЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
         У 2023/2024 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

      Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно Базового компоненту і чинної програми розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» в закладі дошкільної освіти №6 “Зірочка” проводився у квітні 2024 року.
     Діагностичним інструментарієм використано методичний посібник «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» (Автори: Киричук Т. В., Кулик О. М., Шаповал Н. М. ).

     Метою моніторингу було виявлення ступеня співвідношення результатів діяльності
закладу із стандартами й вимогами дошкільної освіти, вивчення показників розвитку
компетентностей дітей, для подальшого адекватного планування роботи вихователів,
визначення напрямків розвитку дітей, які потребують більше часу та підвищеної уваги, як
індивідуально для кожної дитини, так і для всієї групи в цілому.
Для моніторингово дослідження якості дошкільної освіти були використані
наступні методи:
– контрольні та підсумкові заняття;
– міні-заняття з окремими дітьми;
– спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані);
– бесіда з дітьми (як допоміжний метод);
– метод доручень (як один із видів природного експерименту);
– вивчення продуктів художньо-продуктивної діяльності дошкільнят
(малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості
тощо);
– дидактичні, розвивальні ігри та вправи.
В групі раннього віку “Чомусики”моніторингове дослідження
проводилось за системою показників нервово-психічного розвитку. Результати
фіксувались у картках нервово-психічного розвитку дитини раннього віку.
За результатами моніторингу розвитку дітей раннього віку було визначено, що із
загального числа: 17 дітей – обстежено 10 осіб (59%); із них – 7 (70%) дітей мають
розвиток відповідно до віку, у 3 (30%) дітей – розвиток на середньому рівні.

 Звіт про проведення моніторингу  основних компетенцій дітей закладу

дошкільної освіти № 6 «Зірочка» в квітні 2024 року

     Моніторингом основних компетенцій дітей закладу дошкільної освіти № 6 «Зірочка» було охоплено 72 дитини, що склало 68 відсотків.

    Моніторингове  дослідження якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти в 2023-2024 н.р. проводився за оцінювання рівня розвитку дитини  всіх вікових груп згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти (авт.Т.В. Киричук) свідчать про наступне:

Результати моніторингу якості освіти, квітень  2024

Група раннього віку 3-й рік життя «Бджілка», 10 дітей

Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

3

30

5

50

2

20

Дитина в соціумі

5

50

2

20

3

30

Дитина у природному довкіллі

3

30

5

50

2

20

Дитина у світі мистецтва

3

30

4

40

1

10

1

10

Гра дитини

5

50

3

30

2

20

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

2

20

5

50

3

30

Мовлення дитини

2

20

4

40

3

30

1

10

 Результати моніторингу якості освіти, квітень 2024

Група раннього віку 3-й рік життя «Калинка», 4 дітей

Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

4

100

Дитина в соціумі

4

100

Дитина у природному довкіллі

4

100

Дитина у світі мистецтва

4

100

Гра дитини

4

100

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

4

100

Мовлення дитини

1

25

3

75

  Результати моніторингу якості освіти, квітень  2024

Група молодшого дошкільного віку «Чомусики», 12 дітей

Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість

дітей

Що становить, %

Особистість дитини

3

27

5

46

3

27

Дитина в соціумі

2

18

6

55

3

27

Дитина у природному довкіллі

5

46

3

27

3

27

Дитина у світі мистецтва

5

46

4

36

2

18

Гра дитини

5

46

3

27

3

27

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

5

46

2

18

3

27

1

9

Мовлення дитини

2

18

6

55

3

27

 

Результати моніторингу якості освіти, квітень  2024

Група середнього дошкільного віку  «Веселка», 17  дітей

 Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

8

50

5

31

3

19

Дитина в соціумі

7

44

6

37

3

19

Дитина у природному довкіллі

8

50

5

31

3

19

Дитина у світі мистецтва

7

44

6

37

3

19

Гра дитини

7

44

9

56

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

5

31

7

44

4

25

Мовлення дитини

1

6

8

50

7

44

  

Результати моніторингу якості освіти, квітень  2024

Група дітей старшого дошкільного віку «Ромашка», 19 дітей

 Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

5

28

8

44

4

22

1

6

Дитина в соціумі

4

22

8

44

5

28

1

6

Дитина у природному довкіллі

4

22

6

33

7

39

1

6

Дитина у світі мистецтва

2

11

7

39

9

50

Гра дитини

6

33

5

28

6

33

1

6

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

4

22

7

39

6

33

1

6

Мовлення дитини

3

16

7

39

7

39

1

6

  

Результати моніторингу якості освіти, квітень  2024

Діти старшого дошкільного віку 6-й рік життя логопедична група «Сонечко»,  10 дітей

 Освітні лінії

в

д

с

п

 

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Кількість дітей

Що становить, %

Особистість дитини

3

30

5

50

2

20

Дитина в соціумі

2

20

5

50

3

30

Дитина у природному довкіллі

1

10

6

60

3

30

Дитина у світі мистецтва

6

60

4

40

Гра дитини

3

30

4

40

3

30

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

2

20

3

30

5

50

Мовлення дитини

6

60

4

40

   

ЗВЕДЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВОГО ОБСТЕЖЕННЯ ДІТЕЙ

за квітень 2024 року

ОСВІТНЯ ЛІНІЯ

РІВЕНЬ

 

РЕЗУЛЬТАТИ НАВЕДЕНІ У ВІДСОТКАХ

Середній показник по ЗДО

 

 

 

«Калинка»

3 р.ж.

«Бджілка»

3 р.ж.

«Чомусики»

4 р.ж.»

«Веселка»

5 р.ж.

«Сонечко»

6 р.ж.

«Ромашка»

6 р.ж.

 

Особистість дитини

Високий

30

27

50

30

28

28

 

Достатній

50

46

31

50

44

36

 

Середній

100

20

27

19

20

22

35

 

Початковий

6

1

 

Дитина в соціумі

Високий

50

18

44

20

22

26

 

Достатній

20

55

37

50

44

34

 

Середній

100

30

27

19

30

28

39

 

Початковий

6

1

 

Дитина у природному довкіллі

Високий

30

46

50

10

22

27

 

Достатній

50

27

31

60

 

33

33

 

Середній

100

20

27

19

30

39

39

 

Початковий

6

1

 

Дитина у світі мистецтва

Високий

30

46

44

11

22

 

Достатній

40

36

37

60

39

36

 

Середній

100

10

18

19

40

50

40

 

Початковий

10

2

 

Гра дитини

Високий

50

46

44

30

33

34

 

Достатній

30

27

56

40

28

30

 

Середній

100

20

27

30

33

35

 

Початковий

6

1

 

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Високий

20

46

31

20

22

23

 

Достатній

50

18

44

30

39

30

 

Середній

100

30

27

25

50

33

44

 

Початковий

9

6

3

 

Мовлення дитини

Високий

20

18

6

16

10

 

Достатній

40

55

50

60

39

40

 

Середній

25

30

27

44

40

39

35

 

Початковий

75

10

6

15

 

ВИСНОВКИ

Виходячи з результатів діагностичного дослідження досягнень дітей за освітніми
лініями БКДО, які наочно відображені в картках результатів моніторингу сформованості
основних компетенцій та узагальнені у відповідних таблицях , можна зробити
наступні висновки: освітній процес спрямовано на основну мету – формування у
дошкільників світогляду цілісного бачення навколишнього світу і самих себе, свого місця
в природі та суспільстві. Освітня діяльність з дітьми планується і проводиться відповідно
до Базового компоненту дошкільної освіти, програми розвитку дитини від народження до
шести років «Я у Світі», методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу з
дітьми дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти.
Результати, отримані під час моніторингового дослідження якості дошкільної освіти
у групах передшкільного віку, свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні.
Організація життєдіяльності дітей упродовж дня здійснюються відповідно до режиму
дня, розкладу організованих та колективних форм роботи, інтересів і запитів дітей. У всіх
групах створене доцільне розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення

організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні
види їх активності.

                                                               РЕКОМЕНДАЦІЇ

На підставі вище наведеного аналізу моніторингових досліджень та з метою
вдосконалення організації освітньої діяльності за програмою розвитку дитини від
народження до шести років «Я у Світі», пропонується:
– дообстежити дітей, які не відвідували заклад дошкільної освіти на час проведених
обстежень;
– відповідно до результатів моніторингового дослідження, планувати з дошкільниками
індивідуальні форми роботи;
– спланувати індивідуальну роботу з дітьми (початкового, середнього рівня), застосовувати
до них більш диференційований підхід;
– продовжити спрямовувати освітній процес на досягнення соціально-закріпленого
результату (заданої норми, вимог до розвиненості, навченості та вихованості дитини);
– продовжувати роботу щодо впровадження інноваційних технологій для покращення
показників рівня набуття різних видів компетенцій кожною дитиною;
– при плануванні освітньої роботи більш широко застосовувати різні форми роботи з
розвитку зв’язного мовлення, а саме: різні види театралізованої діяльності, дидактичні
ігри вправи мовленнєвого спрямування, використання художнього слова, діалогічного
спілкування з дорослими та однолітками тощо;
– з метою формування цілісної картини світу, при організації освітньої діяльності з
дітьми продовжувати застосовувати основні і специфічні принципи STREAM освіти дітей
дошкільного віку;
– проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування
дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності співпраці батьків з вихователями груп
щодо розвитку вдома пізнавальної сфери та мовлення дітей.
                                                 1. «Особистість дитини»
                                                      Вихователям:

1.1. Продовжувати підвищувати рухову активність дітей, удосконалюючи виконання
основних рухів відповідно віку дітей та активізувати роботу по використанню рухливих і
спортивних ігор.
1.2. Провести роз’яснювальну роботу серед батьків, опікунів вихованців щодо
формування навичок безпечної життєдіяльності та попередження нещасних випадків під
час літнього відпочинку.
                                                   2. «Дитина в соціумі»
                                                        Вихователям:
2.1. Продовжувати спільно з родинами формувати комунікативні вміння: узгоджувати,
домовлятись, поступатися, вибачатися, визнавати чесноти та помилки одне одного,
прищеплювати навички культурної поведінки в людському оточенні.

  1.                                      «Дитина у природному довкіллі»
                                                                   Вихователям:
    3.1. Продовжувати стимулювати природну допитливість дошкільників та формувати
    еколого-пізнавальний розвиток шляхом активного використання експериментальнодослідницької діяльності дошкільників, отримання знань про довкілля через самостійні
    способи і методи їх отримання, спираючись на специфічні принципи та розвивальні
    акценти STREAM – освіти.
                                                                4. «Дитина у світі мистецтва»
                                                                      4. Вихователям:
    4.1. Продовжувати формувати уміння встановлювати зв’язки між призначенням
    предмета, його формою та матеріалом, з якого він виготовлений;
    4. 2. Продовжувати формувати звичку до порядку, бережливе ставлення до іграшок,
    предметів, речей; прагнення цінувати предметний і рукотворний світ в оточенні.
                                                                            5. «Гра дитини»
                                                                            Вихователям:
    5.1. Продовжувати освітню роботу по подальшому створенню, наповненню ігрового
    розвивального середовища.
    5.2. Продовжувати розвивати у дітей навички партнерської взаємодії під час розгортання
    ігрової діяльності.
    5.3. Продовжувати добирати найбільш доцільні засоби педагогічного впливу на розвиток
    ігрової діяльності дітей та сприяти ситуації успіху для кожної дитини.
    5.4. При плануванні освітньої роботи з дітьми систематично планувати зміст
    індивідуальної роботи з ігрової діяльності.
                                                                  6. «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
                                                                             Вихователям:
    6.1. Продовжувати використовувати методи і прийоми, спрямовані на підвищення
    пізнавальної активності дошкільників, збереження основного принципу STREAM – освіти
    дітей дошкільного віку, розвитку логічного та критичного мислення у вихованців.
    6.2. Організовуючи освітню діяльність з дітьми, продовжувати використовувати
    мультисенсорний підхід до активного включення дітей в процес пізнання та практичну
    роботу; продовжувати заохочувати дітей до самостійних творчих пошуків.
    6.3. Продовжувати надавати дітям можливість досліджувати, експериментувати,
    запитувати, погоджуватися – не погоджуватися, перепитувати, виявляти сумнів, висувати
    припущення; заохочуйте дітей до самостійних творчих пошуків.
                                                               7. «Мовлення дитини»
                                                                        Вихователям:
    7.1. Слідкувати за власним мовленням під час виконання службових обов’язків, не
    нехтувати вимого обов’язкового її застосування, чітко дотримуватися ст..9 Закону
    України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», уникати
    спілкування з дітьми російською мовою.
    7. 2. Спонукати дошкільників до самостійного спілкування українською мовою залежно
    від ситуації.
    7.3. В освітній діяльності з дітьми більш активно застосовувати практичні завдання
    мовленнєвого характеру, надавати перевагу монологам, полілогам; стимулювати
    мовленнєву діяльність відкритими, проблемно-пошуковими запитаннями.

 

Вихователь- методист                                              Валентина ЯКОВЛЄВА